Veelgestelde vragen BMW Motorrad en Coronavirus

BMW Motorrad en haar dealers volgen de ontwikkelingen omtrent het Corona virus op de voet. Wij doen er alles aan om onze acties en besluiten aan te laten sluiten bij de stand van zaken en de richtlijnen van het RIVM en de GGD.

Met onderstaande veelgestelde vragen informeren wij je graag over onze maatregelen.

Wanneer de situatie daarom vraagt, worden deze maatregelen verder aangescherpt. Staat jouw vraag er niet bij of is het antwoord niet geheel duidelijk? Neem dan contact op met onze medewerkers van de BMW Klantenservice.

Door een minimale bezetting zijn wij momenteel zowel telefonisch, als per e-mail en contactformulier minder goed bereikbaar en kan het langer duren voordat je een reactie van ons ontvangt. Wij doen uiteraard ons uiterste best om jouw vragen zo spoedig mogelijk te beantwoorden. Wij vragen om je begrip hiervoor.

Je kunt contact opnemen met de BMW Klantenservice via telefoonnummer 0800 – 099 22 34 (gratis): op werkdagen tussen 08.00 uur en 19.00 uur, op zaterdag en zondag tussen 10.00 uur en 18.00 uur. Je kunt uiteraard ook een e-mail sturen via het online contactformulier

VEELGESTELDE VRAGEN EN ANTWOORDEN

TEN AANZIEN VAN BMW MOTORRAD EN CORONA.

Door een minimale bezetting zijn wij momenteel zowel telefonisch, als per e-mail en contactformulier minder goed bereikbaar en kan het langer duren voordat je een reactie van ons ontvangt. Wij doen uiteraard ons uiterste best om jouw vragen zo spoedig mogelijk te beantwoorden. Wij vragen om je begrip hiervoor.

Je kunt contact opnemen met de BMW Klantenservice via telefoonnummer 0800 – 099 22 34 (gratis): op werkdagen tussen 08.00 uur en 19.00 uur, op zaterdag en zondag tussen 10.00 uur en 18.00 uur. Kun je onze medewerkers niet bereiken, stuur dan een mail of kies voor de terugbel mogelijkheid via ons contactformulier en laat jouw gegevens achter. Onze medewerkers zullen contact met je opnemen op het door jou gewenste tijdstip.

Door een minimale bezetting zijn wij momenteel minder goed bereikbaar en kan het langer duren voordat je een reactie van ons ontvangt. Wij doen uiteraard ons uiterste best om jouw vragen zo spoedig mogelijk te beantwoorden. Wij vragen om je begrip hiervoor.

Kom je door het coronavirus in betalingsproblemen en kun je de maandelijkse betaling van jouw lease- of financieringsovereenkomst niet meer voldoen? Stuur dan een e-mail naar debiteuren@bmw.nl met daarin jouw verzoek. Heb je al nagedacht over een mogelijke oplossing, dan horen wij dat uiteraard graag.

Voor alle overige vragen over jouw lease- of financieringsovereenkomst neem je contact op met onze klantenservice. Je kunt ons op werkdagen van 08.00 tot 19.00 uur bereiken via telefoonnummer 070 41 47 510.

Of stuur een e-mail naar csc@bmw.nl.

Wij zijn op afspraak open voor onderhoud en reparatie en hebben verschillende hygiëne maatregelen genomen om je in deze tijd ook de Service te kunnen bieden die je van ons gewend bent. Mogelijk zijn er gewijzigde openingstijden van toepassing dus neem gerust contact op om te zien wat de mogelijkheden zijn.

  • Wij schudden tijdelijk geen hand meer.
  • Wij houden gepaste afstand (minimaal 1,5 meter) als wij met je in gesprek zijn.
  • Wij volgen strikt de protocollen omtrent handenwassen.
  • Wij beschikken over extra zeep, desinfecterende middelen en handdoeken voor eenmalig gebruik.
  • Wij voeren extra schoonmaakrondes uit in de ‘high touch’ gebieden.

Ja, je kunt nog steeds jouw BMW motorfiets langsbrengen voor reparatie of onderhoud. Wil je liever niet meer langskomen? Informeer bij de BMW Motorrad dealer naar de mogelijkheden van het halen en brengen van je motorfiets.

Heb je last heeft van neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts en/of ben je in contact geweest met een besmet persoon dan zullen wij je vragen of de afspraak verplaatst kan worden. Als dit niet het geval is, kan de afspraak gewoon doorgaan.

Alle BMW Motorrad dealers zijn daarnaast geadviseerd te desinfecteren in de volgende situaties:

  • Werkplaatsdoorgangen
  • Aflevering van nieuwe en gebruikte motorfietsen
  • In ontvangst nemen en uitgeven van huur- of leenmotorfietsen

Hierbij worden BMW Motorrad dealers geadviseerd de volgende delen in ieder geval te reinigen:

  • Stuur
  • Motorfietssleutel

Uiteraard kan de onderhoudsbeurt aan jouw BMW motorfiets op een andere datum worden gepland. Ook zijn er mogelijkheden om jouw BMW motorfiets te halen en brengen bij je thuis. Neem gerust contact op met jouw BMW Motorrad dealer voor de mogelijkheden.

Alle BMW Motorrad dealers zijn geadviseerd te desinfecteren in de volgende situaties:

  • Werkplaatsdoorgangen
  • Aflevering van nieuwe en gebruikte motorfietsen
  • In ontvangst nemen en uitgeven van huur- of leenmotorfietsen

Hierbij worden de BMW motorrad dealers geadviseerd de volgende delen in ieder geval te reinigen:

  • Stuur
  • Motorfietssleutel

Motorfietsen die worden gebruikt voor Vervangend Vervoer zijn bovendien minstens 2 uur niet gebruikt of worden pas de daarop volgende dag ingezet.

Wij doen ons uiterste best om je zo goed mogelijk van dienst te zijn. Wij helpen je graag verder via online kanalen zoals een videoconference tool. Neem gerust telefonisch contact op om te zien hoe we jou in deze tijd de service kunnen bieden die je van BMW Motorrad gewend bent.

Neem contact met ons op voor de mogelijkheden van de aflevering van jouw BMW motorfiets.

VIND JOUW BMW MOTORRAD DEALER

Er is altijd een BMW Motorrad dealer bij jou in de buurt, want het BMW Motorrad dealernetwerk bestaat uit 18 vestigingen verspreid over heel Nederland. Allemaal investeren zij continu in hun showroom, apparatuur, werkplaatsen en in het trainen van medewerkers. Vind hier alle contact gegevens van onze BMW Motorrad dealers in Nederland. We staan voor je klaar.