De nieuwe BMW F 900 GS, F 900 GS Adventure en F 800 GS

De nieuwe BMW F 900 GS, F 900 GS Adventure en F 800 GS: de nieuwe premium reisendurofietsen uit het middensegment voor puur rijplezier dankzij nog geavanceerdere offroad-, toer- en avontuurlijke vaardigheden.

Met de nieuwe F 900 GS, F 900 GS Adventure en F 800 GS scherpt BMW Motorrad zijn assortiment reis-endurofietsen voor de middenklasse aanzienlijk aan. Terwijl de nieuwe BMW F 800 GS vooral voor beginners een overtuigende partner is, maakt de BMW F 900 GS Adventure indruk op langere avontuurlijke reizen en op lange, veeleisende tochten. Alle drie de modellen zijn zwaar herzien en bieden nu naast een nieuwe aandrijving ook een nog uitgebreidere standaarduitrusting. De F 900 GS wordt gekenmerkt door veel diepgaandere innovaties. Een aanzienlijk groter toepassingsgebied met sterk uitgebreide offroad-kwaliteiten en een drastische gewichtsvermindering van 14 kg ten opzichte van het vorige model maken hem tot de uitgesproken sportieve vertegenwoordiger van de nieuwe GS-modellen in de F-serie.

Rijd met een verder ontwikkelde tweecilinder lijnmotor met meer cilinderinhoud, vermogen en koppelcontrole.

Bij de nieuwe F 900 GS, F 900 GS Adventure en F 800 GS zorgt een verdere ontwikkeling van de in 2018 geïntroduceerde tweecilinder-lijnmotor met de F 850 ​​GS voor meer rijdynamiek. De belangrijkste reden hiervoor is een toename van de waterverplaatsing naar 895 cm3 (voorheen 853 cm3). Met een ontstekingsafstand van nog steeds 270/450 graden biedt de motor een bijzonder emotioneel geluid. Hij presteert in de F 900 GS en F 900 GS Adventure Er zijn 77 kW (105 pk) en in de F 800 GS 64 kW (87 pk) beschikbaar. Naast een aanzienlijk hoger maximumvermogen van elk 10 pk, maken de nieuwe motoren ook indruk met een aanzienlijk vollere koppelcurve, meer trekkracht en acceleratie.

Twee rijmodi, ABS Pro en DTC standaard. Rijmodi Pro met extra rijmodi, rijmodusvoorkeuze, MSR en DBC als optionele uitrusting af fabriek.

De nieuwe GS-modellen uit de F-serie bieden al standaard de twee rijmodi ‘Rain’ en ‘Road’. Tot de standaarduitrusting behoren ook de dynamische tractiecontrole DTC, het voor bochten geoptimaliseerde ABS Pro en het dynamische remlicht. Met ‘Riding Modes Pro’ als optionele extra af fabriek kunnen de dynamische talenten van de nieuwe F 900 GS, F 900 GS Adventure en F 800 GS worden benut dankzij extra rijmodi, de voorselectie van de rijmodi en het trekkoppel van de MSR-motor controle en de Dynamic Brake Control DBC nog intensiever ontdekken.

 

BMW F 900 GS met nieuwe, aanzienlijk lichtere kunststof tank en achterkant. Nieuwe, volledig verstelbare upside-down telescoopvork op de F 900 GS en F 900 GS Adventure.

Aan de chassiszijde vertrouwen de nieuwe F 900 GS, F 900 GS Adventure en F 800 GS op een brugframe van aan elkaar gelaste diepgetrokken plaatstalen onderdelen, waarin de tweecilinder lijnmotor als ondersteunend element is geïntegreerd. De 14,5 liter kunststof tank van de nieuwe F 900 GS is een geheel nieuwe ontwikkeling met een gewichtsbesparing van 4,5 kg ten opzichte van de stalen tank van het vorige model. Een volledig opnieuw ontworpen achtergedeelte van de F 900 GS zorgt voor een nog dynamischer uiterlijk en een gewichtsbesparing van ongeveer 2,4 kg. Een einddemper van Akrapovič draagt ​​ook bij aan een verdere gewichtsbesparing van 1,7 kg. De voorwielgeleiding bevindt zich op de F 900 GS en De F 900 GS Adventure is voorzien van een nieuwe, volledig verstelbare upside-down telescoopvork van Showa.

 

Nieuw Enduro Pro-pakket voor de nieuwe F 900 GS en Dynamic ESA voor de nieuwe F 900 GS Adventure en de F 800 GS als optionele uitrusting af fabriek.

Als nieuwe fabrieksoptie kan de nieuwe F 900 GS nog meer offroad-competentie krijgen met het Enduro Pro-pakket met volledig verstelbare, met titaniumnitride gecoate upside-down telescoopvork, volledig verstelbare centrale veerpoot en stuurverhogers en M Endurance-ketting. Voor de nieuwe F 900 GS Adventure en de De F 800 GS beschikt als optie over het elektronische chassis Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment).

Nieuwe BMW F 900 GS met ergonomie geoptimaliseerd voor offroad-gebruik, enduro-voetsteunen en aluminium zijstandaard. Geoptimaliseerde verstelbare versnellingspook en nieuwe voetremhendel op de F 900 GS.

De nieuwe F 900 GS voldoet aan uw vraag naar meer offroad-competentie met een ergonomische driehoek (stuur - stoel - voetsteunen) die is geoptimaliseerd voor offroad-gebruik. Lagere voetsteunen, gecombineerd met de hogere stuurpositie en het nieuwe ontwerp van de tank, bieden aanzienlijke voordelen, vooral bij het rechtop staan ​​op onbegaanbaar terrein. Alle drie de nieuwe modellen zijn standaard al voorzien van verstelbare schakelhendels. Geoptimaliseerde lagers en nieuwe schakelhendelkinematica maakten het mogelijk om een ​​nog betere schakelbaarheid van de zesversnellingsbak te bereiken. De nieuwe F 900 GS beschikt ook over een nieuwe, hoger geplaatste voetremhendel.

Nieuwe LED-koplamp op de BMW F 900 GS. Alle modellen met krachtige LED-verlichtingseenheden.

Vergeleken met het vorige model biedt de LED-koplamp van de nieuwe BMW F 900 GS een grotere openingshoek met dimlicht en daardoor een betere verlichting direct voor de motorfiets. Ook de nieuwe F 900 GS Adventure en de F 800 GS zijn standaard voorzien van LED-koplampen. Ook het knipperlicht en de indicatielampjes van alle drie de modellen maken gebruik van LED-technologie.

Connectiviteit - ongeëvenaarde verscheidenheid aan informatie en functionaliteit in de vorm van een groot, perfect leesbaar 6,5-inch TFT-display. De nieuwe BMW F 900 GS wordt standaard geleverd met een multifunctionele houder voor navigatieapparatuur, actioncams en meer.

De nieuwe GS-modellen uit de F-serie beschikken standaard al over een groot 6,5 inch TFT-display. Dit geldt met name voor de F 800 GS, die voorheen een analoog weergave-instrument had. De verscheidenheid aan informatie, weergavekwaliteit en niet in de laatste plaats de gebruiksvriendelijkheid zijn ongeëvenaard. Ook is het mogelijk om tijdens het rijden comfortabel te bellen, naar muziek te luisteren en te navigeren. De nieuwe BMW F 900 GS is standaard al voorzien van een 12 mm houder waarmee je een action cam of andere apparaten kunt monteren. Om de BMW Motorrad Connected Ride Navigator of de BMW Motorrad Connected Ride Cradle te kunnen plaatsen, is bovendien de speciale uitrusting “Navigatievoorbereiding” vereist.

 

BMW F 900 GS met nieuwe carrosseriekenmerken en duidelijke designtaal en kleuren met betrekking tot offroad-competentie, sportiviteit en dynamiek.

De nieuwe BMW F 900 GS is volledig opnieuw ontworpen en profiteert van een nog dynamischere, enduro-typische designtaal die gescherpte offroad-competentie en sportiviteit uitstraalt en ook visueel de gewichtsbesparing van 14 kg weerspiegelt in vergelijking met het vorige model. Een van de belangrijkste punten van de nieuwe designtaal is de opnieuw ontworpen plastic tank, die een veel slanker ontwerp mogelijk maakt met een inhoud die slechts 0,5 liter kleiner is dan het vorige model. Nieuwe, nauwsluitende tankzijpanelen, gecombineerd met een nieuwe radiatorafdekking, geven de nieuwe F 900 GS een slank, sportief en offroad-georiënteerd figuur. De designvraag naar offroad-competentie, sportiviteit en dynamiek komt ook tot uiting in het gehele achtergedeelte, dat aanzienlijk smaller en dynamischer is dan het vorige model. De dynamische uitstraling van de nieuwe wordt verder ondersteund F 900 GS uit de sportieve einddemper van Akrapovic. De nieuwe F 900 GS is verkrijgbaar als basisvariant in Blackstorm metallic, als Passion-modelvariant in São Paulo Yellow uni en als GS Trophy in Lightwhite uni/Racing Blue metallic.

Nieuwe aantrekkelijke modelvarianten en kleuren voor de F 900 GS Adventure en F 800 GS.

De nieuwe F 900 GS Adventure is verkrijgbaar als basisvariant in Blackstorm metallic en als Ride Pro-modelvariant in mat wit aluminium. De nieuwe F 800 GS wordt geleverd in de basisversie in Light White Uni, als Sport-model in Racing Blue en als Triple Black in Blackstorm-metallic.